skip to Main Content
Når Butikker Går Online

Når butikker går online

Endnu en nedlukning. Eller rettere, en fortsættelse af nedlukningen.

Flere og flere butikker har fundet sig nødsaget til at finde nye måder at nå deres kunder på. Gamle kunder såvel som nye kunder…

For kunderne har stadig et købebehov, som det er blevet sværere for dem at få dækket. Et behov som butikker kan tappe ind i.

Butik A på de Sociale Medier

I Butik A i Kordilgade, Kalundborg, har man ikke nogen webshop, men bruger til gengæld både Instagram og Facebook flittigt, som salgskanal.

Der bliver lagt varer op på siderne hver dag, som man ville gøre normalt i en butik. Ikke kun udsalgsvarer, men også nyheder, nye styles til inspiration til foråret og en tid EFTER Corona.
Kunderne betaler via mobilepay og kan vælge at få deres pose ved døren, få varerne kørt ud i Kalundborg eller få det tilsendt til hele landet. Faktisk har Butik A oplevet, at en tidligere lokal kunde har valgt at bestille varer hele vejen fra England (før Brexit), fordi butikken havde et udvalg, som kunden ikke kunne finde, hvor hun boede.

Annette Pihlman fra Butik A fortæller: Butik A - Når butikker går online

– Der er en klar fordel ved, at jeg har haft butik i snart 20 år, vi kender derfor rigtig mange af vores kunder, hvilket gør det lettere at hjælpe med størrelser og om tøjet passer. Det samme med sommerhusgæsterne, som nyder den samme service. En service, som de siger, de IKKE finder i København.

Og lige netop service mener Butik A er et MUST, både i butikken og online.

Online salg – når butikker går online

Men Instagram og Facebook er ikke den eneste måde en butik kan nå sine kunder på, i en tid hvor butiksdøren desværre skal holdes lukket.

Det er ikke alle butikker, som har en hjemmeside eller en webshop. Det er fuldt forståeligt, for det har måske ikke været nødvendigt tidligere eller man, som Butik A, gør flittigt brug af de sociale medier til at nå sine kunder. Dog kan en webshop i netop denne tid være en god investering. For de samme kunder, som før besøgte butikken, vil ofte gerne besøge butikkens online shop, for her ved de, at de kan få de samme varer og den samme gode service, der fik dem igennem butiksdøren til at begynde med.
Og det er netop dét en hjemmeside/webshop OGSÅ kan. Det kan give eksisterende kunder en måde at handle i deres yndlingsbutik hjemmefra – støtte deres lokale butikker.

Men hvad gør man så, hvis man gerne vil online, men ikke selv er ekspert?

Lokale grafikere og webudviklere

Heldigvis er Kalundborgegnen godt stillet, når det kommer til at få skabt en hjemmeside og en webshop.
Vi har mange dygtige grafikere, webudviklere og kommunikationseksperter, som medlemmer i Erhvervsrådet. Eksperter, som vil kunne hjælpe med at udvide en butiks ”rækkevidde” ved at give den en online platform. Tag eventuelt et kig på vores hjemmeside, under medlemmer, eller tag fat i os, så formidler vi kontakten.

ShopSjælland

Hvis egen hjemmeside og tilhørende webshop er for stort et spring lige nu, så er der også muligheden for at koble sin butik på ShopSjælland. ShopSjælland er et online storcenter under udvikling, som Erhvervsrådet samarbejder med for hurtigt at give lokale butikker og andre en mulighed for at få en online ”butik”, hvor man kan sælge sine varer.

Det kan give butikker en online tilstedeværelse, som man kan linke til på sine sociale medier, så kunderne har et sted at gå og handle. Det er super nemt at blive oprettet, lægge sine varer op og sælge til kunderne. Når man har lagt sine varer op, kan man linke til sin egen butik på Shop Sjælland, på de sociale medier.

Tag fat i os!

Hvis noget af dette der er blevet nævnt lyder interessant, så tag fat i David Hindberg på telefon 92 15 30 55 eller mail dahi@kalundborgerhverv.dk, så kan han sætte dig i kontakt med grafikere/webudviklere, hjælpe dig i gang med ShopSjælland eller måske hjælpe dig til at blive endnu stærkere på de sociale medier.

 

Back To Top
×Luk søg
Søg
X
X