skip to Main Content

Studerende kommer til Kalundborg

Er Kalundborg klar?

Kalundborg by har i et par år været en studieby og efter sommerferien vil der være endnu flere studerende til at besøge lokale butikker, spise mad på caféer, feste i havneparken og ellers bare gøre brug af alle de tilbud, som Kalundborg har at byde på.

De studerende har behovene, men er Kalundborg klar til at kunne dække de studerendes behov?

Købekraft blandt studerende

Som lokal forretning kan man forsøge at fange de studerendes interesse ved at tilpasse sine tilbud/produkter/services til netop denne målgruppe. Det kan være, at man kan lave en studenterrabat, et frokosttilbud, bestille nogle bestemte varer hjem, man ved passer til målgruppen osv.

For selvom de studerende ikke altid har den største købekraft, er der mange af dem, der har en købevillighed og vigtigst af alt, leder de ofte efter at kunne skabe traditioner og minder sammen med deres medstuderende.

Her er der en god mulighed for lokale virksomheder til at være med til at skabe rammerne om disse traditioner og mindestunder. Det kan fx gøres gennem gentagende events, som giver studerende noget at se frem til og mødes til.

Er det kun Kalundborg by, der mærker de studerende?

Mange af de studerende bosætter sig i området, for ikke at skulle pendle hver dag til studiet. Men som de fleste voksne med et fuldtidsjob, så er der altså også en masse fritimer og weekendtimer, som de studerende skal have til at gå med noget. En del vil nok tage imod København eller Odense, men ikke alle har lyst til at rejse langt væk, nogle vil gerne opleve deres lokalområde.

Her kan virksomheder i Kalundborg kommune, som en helhed, overveje at indtænke de studerende i deres markedsføring. Måske man kan slå sig sammen med en anden virksomhed, og tilbyde en komplet picnicoplevelse, lave et studenterudsalg eller noget tredje.

De studerende er kommet for at blive

Hvert år vil der komme nye studerende til området, så jo før man begynder at indtænke de studerende i ens strategi, desto før kan man tage del i deres købelyst og skabe traditioner, så de får lyst til at komme igen og de fortæller yngre årgange om, hvor man skal tage hen.

Back To Top
Søg
X
X