skip to Main Content

De fleste er ved at komme tilbage fra hjemmekontorerne til arbejdspladserne og hvordan er det så lige, man kommer igang igen?

Der  kan være en del, der skal følges op på og man skal lige vænne sig til ikke at være “alene” mere.

Herunder har vi samlet en række værktøjer, som kan benyttes til at skabe overblik over, hvor jeres virksomhed er nu og hvor I ønsker den skal hen.

Følg med her på siden eller følg os på sociale medier og bliv inspireret til at arbejde aktivt med din virksomhed.

Har du spørgsmål til et af værktøjerne, øvelserne eller lignende, så tøv ikke med at kontakte os! Vi er her for at hjælpe dig.

Fra idé til udvikling

Hvad er en god idé? Det kan være et ret svært spørgsmål at få besvaret. For idéer kan lyde virkelig gode, men når man så endelig dykker ned i substansen,…

Rekruttering af sæsonarbejdere til din virksomhed?

For mange virksomheder er sommersæsonen det samme som vikaransættelser og mange nye folk i huset. For at gøre sommeren til en succes er der her fem områder, der måske kan…

SMART mål – realistisk målsætning

Det nye år venter og med dét, kommer en målsætning med en lang række mål, man ønsker for sig selv og sin virksomhed/sit arbejde. Problemet med mål er ofte, at…

Arbejde hjemme eller i kontorfællesskab?

Der er fordele og ulemper ved at arbejde alene hjemme fra privaten eller at sidde i et kontorfællesskab med andre erhvervsdrivende. Der er ikke nogen, der kan sige, at det…

Det typiske iværksætterforløb

Kalundborgegnens Erhvervsråd tilbyder dig et iværksætterforløb der typisk kan se ud som beskrevet nedenfor. Du vælger selv hvor hurtigt det skal gå og hvilke dele der passer til din situation.…

Søg midler til start af virksomhed hos fonde

Hvordan søger jeg midler til at starte virksomhed? Virksomheder har brug for midler. Midler kan fås ved at bede banken om lån, der er dog også en anden mulighed. Ved…

Virksomheder får mulighed for økonomisk støtte

Økonomisk støtte og vejledning fra fonde og organisationer skal hjælpe virksomheder i gang igen efter coronakrisen. Industriens fonds akutindsats Hvad: Rådgivnings-hotline: 33 77 34 17 Hvem kan benytte tilbuddet: Den…

Konkurrenceparametre og kundeværdi

Hvorfor vender kunder tilbage? Hvorfor køber folk overhovedet noget? Kort fortalt, er der tale om værdi. Man køber et produkt, en ydelse eller lignende, fordi man mener, at det vil…

Hold kontakten med kunderne

I denne tid, hvor mange arbejder hjemmefra, vil man opleve, at man ikke har den vante omgang med sine kunder, leverandører, medarbejdere osv. Det kan meget let føre til en…

Værktøjer til at forbedre likviditeten i din virksomhed

Likviditet er et udtryk for, hvor stor en sum penge din virksomhed på et givent tidspunkt har adgang til at disponere over på kort sigt, eller med andre ord; hvor…

Få styr på firmabilen

En bil med alt, hvad der kan blive behov for, kan øge effektiviteten med op til 20% En kort anekdote fra 2008, hvor den økonomiske krise ramte hele verden. Her…

Har du styr på hjælpepakkerne? Find hjælp her

Regeringen har sammensat mange forskellige hjælpepakker, grundet COVID-19 krisen. Men at finde rundt i dem alle, kan være en prøvelse i sig selv. Det er ikke alle, der har sin…

Eisenhowermodellen

Det første værktøj vi vil dele med jer, er Eisenhowermodellen Det er en relativt simpel model, som kan hjælpe jer med at skabe overblik over de forskellige opgaver I har…

Oplever du økonomiske konsekvenser pga. COVID-19?

Coronavirus har lukket store dele af Danmark ned. Måske oplever du, at COVID-19 allerede har økonomiske konsekvenser for dig og din virksomhed? Early Warning tilbyder rådgivning og sparring om, hvordan…

Når stormen raser, bygger nogen læhegn, mens andre bygger vindmøller

Når Corona virussen raser og aktiviteten i virksomheden er dalende, hvad er så vigtigt at tage sig til? Følg selvfølgelig med i de ordninger, der bliver introduceret fra regeringens side…

Kundeundersøgelser

For at vide hvad man skal sælge, skal man vide hvem man sælger til I sidste værktøjsindlæg, fik I et værktøj til at skabe overblik over jeres produktportefølje. Det gav…

Persona – forstå din kunde i dybden

Personaer – et værktøj, der hjælper dig til at forstå din kunde i dybden Et af de bedste værktøjer, når det kommer til kundeforståelse, er personaen. Vi bruger det tit…

Back To Top
Søg
X
X